Wat is Thuis in Nissewaard?

Thuis in Nissewaard is de plek waar je snel en makkelijk informatie vindt over organisaties en mensen die activiteiten of ondersteuning aanbieden. Het is het startpunt voor het beantwoorden van allerlei vragen over vrije tijd en zelfstandig leven.

Waarvoor kan ik contact opnemen met Thuis in Nissewaard?

Om antwoord te krijgen op je vraag of voor ondersteuning. Dit gaat om onderwerpen als gezondheid, werken, opvoeding, onderwijs, wonen, geld, sport, cultuur of elkaar ontmoeten.

Ik had al eerder contact met Thuis in de Wijk, waar kan ik nu terecht?

Thuis in de Wijk is sinds oktober 2023 veranderd in Thuis in Nissewaard. Het telefoonnummer is hetzelfde gebleven: 0800 1417. Het e-mailadres en het adres van de website zijn wel veranderd.
info@thuisinnissewaard.nl is het nieuwe e-mailadres.
www.thuisinnissewaard.nl is de nieuwe website.

Wie zijn de partners van Thuis in Nissewaard?

Dat zijn in de eerste plaats de initiatiefnemers van Thuis in Nissewaard (voorheen Thuis in de Wijk): Gemeente Nissewaard, CJG, JOZ, Kwadraad, MEE Plus, Pameijer en SWO. Naast deze partners zijn dat alle professionals, vrijwilligersorganisaties, onderwijsorganisaties en actieve inwoners die samen klaar staan voor inwoners.

Kan ik nog steeds naar de gemeente bellen? 

Ja dat kan, maar voor vragen over gezondheid, werken, opvoeding, onderwijs, wonen, geld, sport, cultuur of elkaar ontmoeten kom je nu via het keuzemenu uit bij Thuis in Nissewaard. Dit is het startpunt voor vragen over deze onderwerpen.

Kan ik nog steeds contact opnemen met het CJG, JOZ, Kwadraad, MEE Plus, Pameijer of SWO?

Ja dat blijft zo. Deze organisaties maken onderdeel uit van Thuis in Nissewaard, maar blijven ook gewoon bereikbaar op hun eigen telefoonnummer en e-mailadres.

Hoe weet ik dat ik via Thuis in Nissewaard bij de goede organisatie kom?

Alle organisaties binnen Thuis in Nissewaard werken goed met elkaar samen. Dit zijn de gemeente, CJG, JOZ, Kwadraad, MEE Plus, Pameijer en SWO. Als je op thuisinnissewaard.nl niet kan vinden wat je zoekt, kan je bellen naar 0800-1417. Als we je vraag via de telefoon niet kunnen beantwoorden, maken we een afspraak voor een persoonlijk gesprek met de juiste medewerker van Thuis in Nissewaard.

Wat gebeurt er na het persoonlijk gesprek?

Bij Thuis in Nissewaard denken we met je mee. We kijken naar wat in jouw situatie het beste kan helpen (of op jouw situatie aansluit). Aan de hand van het persoonlijk gesprek brengen we dit in kaart. Daarna bespreken we met jou wat een volgende stap zou kunnen zijn.

Is Thuis in Nissewaard gratis?

Ja.

Ik heb een klacht waar kan ik terecht?

Klachten kan je e-mailen naar info@thuisinnissewaard.nl of per post versturen: Thuis in Nissewaard per adres: Antwoordnummer 14, 3200 VB Spijkenisse. Een postzegel is niet nodig.